Для того щоб мозок працював в самому ефективному режимі, необхідно засвоїти ряд прийомів і правил, які допоможуть вам з наименьшими зусиллями підготуватися к ЗНО і успішно його скласти.
Для чого нам необхідно уміння розслаблятися? Як відомо, м’язова напруга викликає негативні емоції неспокою різної сили. Якщо емоції достатньо сильні, вони блокують мислительні процеси. Тому для підтримки ефективної розумової працездатності в ситуації стресу намнеобхідно уміти знімати мязову напругу.
Способи зняття нервово-психічного напруження
Коли Ви відпочиваєте між
заняттями під час підготовки до іспитів, інколи важливо витратити
на це мінімум часу, однак відпочити максимально. Ось
деякі способи, а ви оберіть ті, які підійдуть саме вам:
·
Спортивні заняття
·
Контрастний душ
·
Прання білизни
·
Миття посуду
· Жмакання газетного аркушу и закинути подалі, порвати на дрібні шматки газету.
·
Потанцювати під музику, голосно співати свою улюблену пісню.
·
Погуляти в тихому місці на природі.
Як управляти
своїми емоціями
Негативні емоції заважають нам
приступити до роботи, або продовжувати роботу, зібратися з думками.
Як же можна допомогти собі в ситуації, коли Ви уже відчуваєте ці емоції?
1. Можна розрядити свої емоції, висловившись тим людям, які можуть поспівчувати і зрозуміти.
2.
Якщо ти один, можеш побити подушку або віджати мокрий рушник – це допоможе розслабитись, так як при негативних емоціях більша частина енергії збирається в мязах плечей, в верхній частині рук і в пальцях.
3.
Відтворюй будь-які спонтанні звуки, напруга може
акумулюватись в горлі.
4.
Можна використовувати такий спосіб, як дихання уступами: три-чотири коротких видихи підряд, потім така ж кількість коротких
вдихів.
Методи активного запам’ятання
Золоте
правило хорошого запам’ятання— інтеллектуальна робота з матеріалом. Методи активного запам’ятання включають у себе таку інтеллектуальну роботу з текстом. Розберемо деякі з них зараз.
Метод
ключових слів.
Що таке ключове слово? Це своєрідний вузол, що пов’язує збережену інформацію у пам’яті зі свідомістю і дозволяє нам її відтворити. Для запам’ятання певної фрази достатньо виділити 1-2 головних (ключових) слова і запам’ятати їх, після чого варто тільки їх згадати - як згадається вся
фраза.
Цей метод можна застосувати і при
запам’ятання більших за об’ємом текстів, складаючи ланцюжок ключових слів, що йдуть
один за одним і пов’язані між собою. Для цього текст розбивається на розділи. В кожном з
розділів виділяються основні думки, для кожної з них виділяється мінімальна
кількість ключових слів, які необхідно пов’язати між собою і запам’ятати. Таким
чином, формується деякий кістяк тексту, зміст і форму якого можна відтворити ,
відновлюючи в пам’яті ключові слова.
Метод
повторення І. А. Корсакова (основні принципи)
1. Необхідно повторити інформацію напротязі 20 секунд одразу після її сприйняття (імена, телефони, дати і т. п.), як как найбільша втрата інформації приходиться на перші стадії запам’ятання, що йдуть безпосередньо за сприйняттям.
2. Проміжки часу між повтореннями інформації потрібно подовжувати.
Уявімо, якщо
на підготовку дається 7 днів, а матеріал потребує не менше 5 повторень, то робота може бути побудована так:
1-й день —2 повторення;
2-й день — 1 повторення;
3-й день — без повторень;
4-й день — 1 повторення;
5-й день — без повторень;
6-й день — без повторень;
7-й день — 1 повторення.
3. Кількість повторень повинно обиратися з деяким запасом. Слід притримуватися простого
правила: число повторень повинно бути
таким, щоб протягом необхідного часу інформація не пропала.
Якщо ви хочете запам’ятати
інформацію тільки на декілька днів, то після її відтворення
рекомендуємо повторити матеріал спочатку через 15-20 хвилин, потім через 8-9 годин. і ще раз через 24 годин.
Комплексний метод
Велику кількість інформації можна запам’ятати за допомогою часткового навчального методу, при якому повторюється речення
за реченням. Однак при частковому методі інформація дрібниться і виривається зі свого
контексту, що затруднює виконання і призводить до збільшенню числа повторень. При комплексному методі вся інформація, наприклад текст, запам’ятовується вцілому, а потім як одне ціле повторюється. Тому там, де це можливо, використовуйте комплексний навчальний метод.
При роботі з великим текстом важко
запам’ятати текст як одне ціле. В такому випадку розбийте текст
на достатньо великі розділи,поєднані однією темою. При першому відтворенні повторюється вже вивчена частина, і
вивчається друга. При другому- повторюються перші частини і заучується наступна і т. д.
«Зубріння»
Буває так, что якийсь матеріал ну зовсім «не йде». В цьому випадку можна застосувати банальне зубріння. Звичайно, багато так не вивчиш, але цей спосіб можна застосовувати на крайній випадок. У цього способу запам’ятання матеріалу теж є свої правила.
яка процедура «зазубрювання»?
·
повтори про себе чи вголос те, що потрібно запам’ятати
·
повтори через 1
секунду, через 2 секунди, через 4 секунди
·
повтори, почекавши 10 хвилин
·
для переводу матеріала в довгочасну пам’ять повтори його через 2-3 години
·
повтори через 2
дні, через 5 дній (для закріплення в довгочасній пам’яті)
Немає коментарів:
Дописати коментар