Дорослим потрібно
- формувати партнерські стосунки в сім'ї, уважно й шанобливо ставитися одне до одного, відкрито висловлювати свої почуття та обговорювати проблеми;
- мирно розв’язувати конфлікти, уникати зайвих стресових ситуацій;
- проаналізувати, яких психологічних травм дорослі зазнали в дитинстві, і спробувати за допомогою психологів подолати їх;
- розвивати у своїх дітях здатність розповідати про почуття батькам і друзям;
- виховувати в дітях уміння захищати свої права.
Отож, турбуйтеся, щоб серце дитини не стало грубим,
злим, холодним, байдужим і жорстоким в результаті «виховання». Говоріть з
дитиною так, щоб не залишилось ніякого сумніву в тому, що Ви керуєтесь турботою
про неї, а не бажанням відмахнутись, образити.
ВИСЛОВИ, ЯКИХ НІКОЛИ НЕ ПОВИННА
ЧУТИ ВАША ДИТИНА:
Підеш в школу, – ще довідаєшся...»;
«Може там з тебе людину зроблять!...»;
«Мені такий хлопчик (таке ледащо...)не потрібний
...!»;
«Вчитель не такий»;
«Клас не підходящий, – не такий, як сусідній»;
«Наша школа гірша, ніж та (якась!)»;
«Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся тут
перед очима!»;
«Дай здачі, чого сидиш?»;
«Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не
варта...»;
«А чого від нього чекати гарного? Він же...»;
«То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я
тобі кажу...»;
«Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити
на вулицю, дивитись на ту берізку... Ще чого!..»;
«І що ти за дитина така! Он у інших діти як
діти...»;
«Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу...
Втомилася я вже прибирати після тебе...»;
«І коли ти вже... До тебе треба п’ять няньок, щоб
витримати...»;
«Скільки це може продовжуватися...»;
«Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та
Тетянка... Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею...».
ВИСЛОВИ, ЯКІ ХОТІЛА Б ПОЧУТИ
ВАША ДИТИНА:
«Ти мені дуже допоміг!»;
«Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не
підведеш!»;
«Я подумала, а що як нам зробити отак... Знаєш, а в
бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше...»;
«Я тебе так люблю... Ти нам дуже потрібна...»;
«Ми з татом хочемо, щоб ... , тому, що....»;
«Я в тебе вірю...»;
«Подумай ще раз,... я теж колись зробила таку саму
помилку...»;
«Якщо вчителька саме так просила написати, то
звичайно, звісно ж...»;
«А ти подякувала Сергійку за фарби ?... А чому ти не
запропонував Толі свою допомогу.... Я зробила б так...»;
«Колись давно я теж була у схожій ситуації... Знаєш,
я подумала, може й тобі так зробити...».
«Давай з татом порадимося... Разом ми вигадаємо
найкращий вихід...»;
«Мені було б приємно, якби ти... А бабуся мені вже
давно казала, що дуже зраділа б, якби..»;
«У тебе сьогодні такий войовничий настрій... То може
оголосимо війну бруду й пилу ... Допоможеш мені...»;
«В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний
хлопчик, порався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально... Що, як ми
зробимо так...»;
«Пам’ятаєш, як минулого разу я тебе хвалила, мені
так сподобалось. Зроби й цього разу так, щоб я тебе похвалила...».
Пам’ятайте!
- якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
- якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності;
- якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;
- якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
- якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться сприймати інших;
- якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе;
- якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
- якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
- якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
- якщо
дитина живе в розумінні та привітності, вона вчиться знаходити любов у
всьому світі.
Немає коментарів:
Дописати коментар