1. Розвивати соціальні навики: відповідальність,
ініціативність.
Дитина повинна мати домашні обов’язки (те, що замість неї
ніхто не виконає).
Дитина повинна мати можливість самостійно ухвалювати
деякі рішення (з ким зустрітися, в якому порядку виконувати свої обов’язки тощо),
бачити і аналізувати наслідки своїх дій чи бездіяльності.
Дитина повинна проявляти
ініціативу у життєвих ситуаціях для вирішення труднощів (запитати дорогу, подзвонити
у довідкову тощо).
2. Задовольняти основні вікові потреби дитини: відчуття
«дорослості», прагнення до експериментування. Для цього відносини з дитиною
будувати на рівноправ’ї, рахуватися з її думкою, дати можливість дитині
відчути, що є питання, в яких саме вона компетентна. Дати можливість виявити
фантазію у виборі подарунку, оформленні своєї кімнати тощо.
Розвивати можливості дитини: навчити плавати, відвезти до
табору, навчити самостійно вирішувати проблеми з однолітками тощо.
3. Сприяти формуванню навиків, які необхідні для
навчання, але, можливо, недостатньо розвинені у дитини: розвивати мислення, пам'ять,
увагу, багато читати та аналізувати прочитане разом з батьками, надолужувати недоліки
в математиці, розв’язанні задач тощо.
Дати можливість займатись творчістю, брати участь у
посильній праці разом з родиною і йти на поступки для загального блага, підпорядковувати свої інтереси загальним цілям
родини, враховувати інші точки зору. Обговорювати
побачене в кіно, на екскурсіях разом.
4. Говорити з дитиною про зміни, які очікують на дитину у
5 класі: зміна класного керівника, збільшення кількості предметів та
навантаження програми, викладання предметів кількома вчителями з різними
вимогами, перехід до іншого кабінету поруч з кабінетами учнів середньої та
старшої школи, прихід до класу нових учнів тощо. Говорити про перехід до 5
класу в позитивному ключі, що це є
дорослішанням, шансом стати кращим учнем, знайти нових друзів, завоювати
авторитет однокласників, показати себе з кращого боку вчителям, дізнатися
багато нового. Не залякувати непереборними труднощами. Наголошувати про
необхідність самостійності, відповідальності, організованості, дружелюбності,
чемності, допитливості, наполегливості, упевненості у собі у 5 класі. Вчити попереджати і розв’язувати конфліктні
ситуації.
Немає коментарів:
Дописати коментар